آموزشگاه فنی و حرفه ای خیام

دوره های آنلاین و حضوری با مدرک معتبر

مرکز آموزش

آموزش دستگاههای لیزر پوست

تکنولوژی لیزر در خدمت زیبایی


جوان سازی پوست توسط لیزر

بسیاری از افراد دغدغه ها و نگرانی‌های زیادی در زمینه‌های پیری زودرس و یا خشکی پوست و .. دارند. همان‌طور که می‌دانید با افزایش یافتن سن، تولید کلاژن در سطح پوست به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند و از طرف دیگر در پوست به ویژه پوست صورت و گردن، انواعی از چین و چروک‌ها ایجاد می‌شوند. در حال حاضر، روش‌های بسیاری وجود دارد تا افراد از این نگرانی‌ها رهایی پیدا کنند. یکی از این روش‌ها روش درمان و جوان سازی پوست با استفاده از فناوری جدید لیزر است که از موثرترین روش‌های کلینیکی برای جوان سازی پوست به شمار می‌رود.

در روش لیزر درمانی به دو شیوه لایه برداری و بدون لایه برداری به جوان سازی پوست اقدام می‌شود. در روش بدون لایه برداری، پزشک معالج با استفاده از لیزر و تابش آن به پوست باعث می‌شود تا کلاژن پوست تحریک شود و به دنبال آن جوان سازی اتفاق بیفتد. اما در روش لایه برداری، تابش اشعه لیزر به نحوی است که یک لایه از روی پوست برداشته می‌شود. این روش نیاز به دوران نقاهت بیشتری هم دارد.

جوان سازی پوست توسط لیزر


جوان سازی پوست با لیزر الکساندریت و لیزر کندلا

لازم است بدانید که لیزر الکساندریت و یا الکساندرایت از جمله دستگاه‌های پیشگام و مترقی در از بین بردن موهای زائد در بدن است و پیشرفته‌ترین این سیستم‌ها، لیزر کندلا نام گرفته است. لیزر الکساندرایت دارای این قابلیت است که بتواند پوست شما را روشن‌تر و زنده و شاداب‌تر نشان دهد. جوان سازی پوست با استفاده از این فناوری تازه، موجب می‌شود تا بسیاری از آسیب‌های پوستی شما نیز از بین بروند. از جمله این آسیب‌ها می‌توان مشکلات ناشی از تابش نور خورشید، رگ‌های خونی، بسیاری از رنگدانه‌ها، کک و مک و لک را نام برد.

در طول جوان سازی با استفاده از این دستگاه، انرژی لیزر به آرامی با پوست شما برخورد کرده و به آن نفوذ می‌کند و سپس با طی این مراحل، به بهبود بخشیدن نواحی آسیب دیده کمک خواهد کرد. چراکه از این طریق میزان کلاژن پوست برای پر کردن مناطق آسیب دیده، افزایش پیدا می‌کند و در نهایت، رنگ پوست بهبود می‌یابد و ظاهر مناسبی پیدا می‌کند. از طرف دیگر با کاربرد این روش، پوست دارای انعطاف قابل قبولی می‌شود. در حقیقت با استفاده از این امکان، بدون ایجاد زخم در صورت و یا ایجاد آسیب در بافت‌های آن، پوست قابلیت ترمیم پیدا می‌کند. این روش را می‌توان برای تمامی نقاط بدن به کار برد و از این طریق به حذف موهای زائد اقدام کرد.

جوان سازی پوست با لیزر الکساندریت و لیزر کندلا


جوان سازی پوست با لیزر IPL

آی پی ال که مخفف عبارت intense pulse light است نوعی سیستم نور شدید پالسی است. در حقیقت می‌توان گفت این سیستم نوعی لیزر به شمار نمی‌رود و نوعی فلش لامپ‌های زنون است. این عامل می‌تواند اثرات مختلفی را بر روی ساختارهای پوست به وجود آورد. کاربرد دستگاه لیزر آی پی ال روشی قابل توجه در از بین بردن موهای زائد است و به جوان سازی پوست کمک قابل توجهی می‌کند. هم‌چنین این دستگاه می‌تواند در روشن کردن لک‌های صورت و آثار سطحی جوش‌ها و آکنه نیز به کار گرفته شود. این دستگاه را می‌توان برای برطرف کردن و حذف موهای زائد از تمامی نواحی بدن به کار برد.

یکی از مزایای این دستگاه در سرعت عمل بالای آن است. پالس‌های نوری در این سیستم می‌توانند با تمرکز بر روی فولیکول‌های مو به ایجاد گرما کمک کنند و از این طریق، موها را تخریب کنند بدون اینکه باعث سوختگی در پوست شوند و یا هیچ گونه آسیبی به آن برسانند. عوارض جانبی از بین بردن موها با استفاده از این روش بسیار کم است و شامل قرمزی پوست، تورم و … است. افراد مختلفی که دارای موهای تیره و رنگ پوست روشن هستند می‌توانند از این روش به عنوان بهترین گزینه برای حذف موهای زائد خود استفاده کنند.

جوان سازی پوست با لیزر IPL


لیزر درمانی با دستگاه SHR+E light

در دستگاه اس اچ آر ایلایت از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده شده است. در حقیقت می‌توان گفت این روش ترکیب دو روش آی پی ال و لیزر دیود است. استفاده از این دستگاه در از بین بردن موهای زائد دارای چند فایده اساسی است. از جمله این فواید می‌توان به اثر بخشی مطلوب آن اشاره کرد. اساس کار این سیستم، انرژی کم با تعداد دفعات تکرار بالا است. بنابراین از این طریق، نگرانی بابت انتخاب سطح مناسب انرژی توسط درمانگر وجود نخواهد داشت.

در این سیستم لیزر درمانی، هر چه قدر هم که انرژی به میزان زیاد انتخاب شود باعث سوختن پوست و نواحی اطراف منطقه هدف، نمی‌شود. چراکه این میزان از انرژی می‌تواند به سیستم‌های کوچک‌تر تقسیم شود و درمانی بدون درد و عارضه را ایجاد کند. این روش با سرعت بسیار بالایی می‌تواند تمامی موهای زائد را از بین ببرد. به طور کلی در مدت زمان 30 دقیقه می‌توان موهای کل بدن را از بین برد. از جمله عوارض به کارگیری این روش می‌توان به ایجاد قرمزی پوست اشاره کرد که نشان دهنده تخریب فولیکول موها است.

لیزر درمانی با دستگاه SHR+E light


لیزر Yag:ND

لیزر ان دی یاگ، یک روش جدید برای از بین بردن موهای زائد است. این دستگاه می‌تواند بر روی تمامی انواع پوست از جمله پوست‌های تیره و برنزه اثرات قابل توجهی را ایجاد کند. لیزر ان دی یاگ، پالس بلند 1064 نانومتری ایجاد می‌کند و روشی کاملا بی خطر و بدون عارضه و موثر در از بین بردن موهای زائد در مدت زمان طولانی، به شمار می‌رود. این دستگاه می‌تواند طول موجی نزدیک به مادون قرمز را بر سطح پوست بتاباند. بنابراین کاربرد این سیستم باعث می‌شود تا اشعه لیزر، به طور عمیق به پوست نفوذ کند و به وسیله رنگدانه‌های مو جذب گردد. از طرف دیگر، به کارگیری این روش موجب می‌گردد تا از رشد موهای جدید زائد در بدن جلوگیری شود.

این دستگاه لیزر به دلیل بالا بودن طول موج، میزان سوختگی بسیار کمی را در پوست‌های تیره و سبزه و برنزه ایجاد می‌کند. این دستگاه دارای این قابلیت است که بتواند دو طول موج ایجاد کند. یکی از این طول موج‌ها در محدوده مادون قرمز 1064 نانومتری است و دیگری، طول موج 532 نانومتری است که از این حالت برای برطرف کردن ضایعات پوستی استفاده می‌شود. علاوه بر برطرف کردن موهای زائد، از این سیستم می‌توان برای از بین بردن محل تتوهای قبلی نیز استفاده کرد. هم‌چنین برای از بین بردن ضایعات رنگی در پوست، لکه‌ها، کک و مک، خال‌ها و … می‌توان این روش را مورد استفاده قرار داد.

لیزر ان دی یاگ Yag:ND


لیزر اسکلپیون

این دستگاه یکی از جدیدترین نسل‌های لیزر دایود است که از تکنولوژی لیزر استفاده می‌کند و در طیفی از درمان‌ها دارای کاربرد است. این لیزر دارای این قابلیت است که بتواند در هر پالس، منطقه بیشتری از پوست را تحت تاثیر خود قرار دهد و سرعت عمل بالایی را ایجاد نماید. این دستگاه می‌تواند دو طول موج 810 و 940 نانومتری به وجود آورد و از این طول موج‌ها برای تخریب بر روی فولیکول مو و منعقد نمودن عروق تغذیه کننده فولیکول استفاده کند. این عامل باعث می‎شود تا نتیجه این روش، در از بین بردن موهای زائد در نواحی مختلف بدن فرد بسیار قابل توجه باشد .

استفاده از این روش در از بین بردن موهای زائد، دارای چند فایده مهم است. از جمله این فواید می‌توان به سیستم خنک کننده و یا Air Cooling این دستگاه اشاره کرد. این سیستم دارای این قابلیت است که بتواند قبل از پالس، پوست ناحیه مورد نظر مراجعه کننده را به خوبی خنک کند. بنابر این عامل در طی فرایند درمان، فرد احساس راحتی و آرامش قابل توجهی دارد. از طرف دیگر با استفاده از این امکان، خواب رفتگی پوست نیز به وجود نخواهد آمد.

توزیع یکنواخت پرتوی لیزر به صورت مربع شکل نیز از دیگر فواید استفاده از این دستگاه در برطرف کردن موهای زائد است. این عامل سبب می‌شود تا هیچ نقطه‌ای از پوست جا نیفتد و از طرف دیگر، تمامی نواحی پوست بدن در سطح یکسانی قرار بگیرند. از دستگاه لیزر اسکلپوین می‌توان علاوه بر برطرف کردن مورهای زائد در زمینه درمان آکنه نیز استفاده کرد. هم‌چنین برطرف کردن لک و دیگر ضایعات پوستی و یا رگ‌های عنکبوتی نیز از دیگر موراد به کارگیری این روش است تا از این طریق بتوان به بازسازی و جوان سازی پوست کمک کرد.

لیزر اسکلپیون

آموزش کلیه اصول منطبق با رعایت الزامات حفاظت از اشعه مطابق با قوانین سازمان انرژی اتمی + اعطای مدرک رسمی حفاظت از اشعه انرژی اتمی


سرفصل های دوره آموزش دستگاههای لیزر پوست

  • پيشگيري از عوامل زيان آور بيولوژيكي در محيط كار ليزر
  • شناخت روشهای :

– جلوگيري از انتشار باكتري در محيط كار

– جلوگيري از انتشار ويروس در محيط كار

– جلوگيري از انتشار قارچ در محيط كار

– جلوگيري از انتشار انگل در محيط كار

  • استفاده از وسايل حفاظت فردي در محيط كار(PPE)
  • آیین نامه حفاظت فردی
  • شناخت استاندارد اتاق کار با تجهیزات لیزر بر اساس استاندارد کانادا و آمریکا
  • استانداردهاي محيط كاربري ليزري و ويژگي هاي اتاق تميز
  • روش هاي چيدمان آزمايشگاهي ليزرها
  •  شناخت:

 – منابع تغذيه Hi-voltage –

 – چيدمان ايمن ليزري در اتاق تميز

 – عايق سازي ادوات الكترونيكي

 – زمين كردن منابع تغذيه

  • شناخت دقیق فیزیک لیزر و نور
  • شناخت دقیق انواع لیزرها
  • تدریس آناتومی پوست
  • شناخت انواع ضایعات پوستی که با لیزر درمان میشود
  • آشنایی کامل با آسیبهای پوست بوسیله لیزر و درمان اورژانسی آنها
  • آشنایی کامل با آرگونومی بدن برای کاربر تجهیزات لیزر
  • شناخت انواع پوست و مو و اثر لیزر بر انواع پوست و مو در تیپهای مختلف
  • تدریس علمی اثرات و مضرات لیزر

اساتید و پزشکان جراح و متخصص زیبایی

 آموزشگاه فنی و حرفه ای خیام 

با سالها تجربه آکادمیک و عملیاتی در زمینه

جوان سازی پوست و لاغری

توسط دستگاههای فوق پیشرفته

مولتی و لیزر

 میتوانند مشاوران خوبی برای شما باشند.

لطفا جهت مشاوره تحصیلی و یا رزرو وقت درمان

با شماره های زیر در ساعات اداری

تماس حاصل فرمایید.

02186174674 – 02188231660 – 02188231798 – 09912088356  – 09912088357

 

شروع مکالمه

در واتساپ گفتگو کنید

تماس با مشاور

مدیر آموزشگاه

تماس با مشاور